בעיצומה של המלחמה: בקייב חגגו 125 שנה להיווסדו של בית הכנסת

נתי קאליש No Comments on בעיצומה של המלחמה: בקייב חגגו 125 שנה להיווסדו של בית הכנסת

למרות המלחמה באוקראינה, בכירי הממשל השתתפו בחגיגות לציון 125 שנה לבית הכנסת המרכזי 'ברוצקי' בקייב. רבה של אוקראינה הרב אסמן ערך במהלך הערב טקס אשכבה להרוגי המלחמה האחרונה ולחיילים שנפלו בשדה הקרב

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אירוע מרגש התקיים אמש בבית הכנסת 'ברוצקי', המשמש כבית הכנסת המרכזי וכמרכז הקהילה היהודית של בירת אוקראינה, לרגל חגיגות 125 שנה לחנוכת בית הכנסת ההיסטורי.

באירוע נטלו חלק נציגי השלטון המקומי לצד שגרירים, קציני צבא ובכירי ממשל, לצד מאות מחברי הקהילה היהודית בראשותו של הרב משה אסמן רבה של אוקראינה המשמש כרב בית הכנסת ומנהיג הקהילה.

בסוף שנות התשעים של המאה ה-19 החליט התעשיין והנדבן היהודי אליעזר ברודצקי לבנות לעצמו בית כנסת. באביב של שנת 1897 הוא קיבל אישור מהסנאט של האימפריה הרוסית.

בית הכנסת נפתח ב-24 באוגוסט של שנת 1898, ביום הולדת ה-50 של ברודסקי. בטקס הפתיחה החגיגי נוכחו ראש המחוז, ראש העיר קייב ונציגים חשובים אחרים של אותה תקופה.

אחרי מהפכת אוקטובר, בשנת 1926, בית הכנסת נסגר בהוראת השלטונות. המבנה שימש כמועדון. בשנת 1992 פרסם נשיא אוקראינה חוק העוסק בהחזרת מבני דת לידי קהילות שהמבנים היו שייכים להן בעבר, לאחר מאמצים הקהילה יהודית בראשותו של רבה של אוקראינה הרב משה אסמן קיבלה את בית הכנסת לרשותה.

הערב, כאמור התקיימו בבית הכנסת חגיגות לציון 125 שנה להיווסדו של בית הכנסת. עין לא נותרה יבשה כשרבה של אוקראינה הרב אסמן ערך במהלך הערב טקס אשכבה להרוגי המלחמה האחרונה ולחיילים שנפלו בשדה הקרב.

הרב הראשי נשא דברי חיזוק לרגל הימים הנוראים ועודד את רוחם של חברי הקהילה ונשא תפילה יחד עם הקהל לסיום המלחמה הקשה המתרחשת במדינה גם בימים אלו.



0 תגובות